In een paar stappen naar een opmerkelijke marketingstijl
Als marketeer merk ik dat conventionele marketing nauwelijks meer werkt wanneer je meer naamsbekendheid wilt genereren. Iedereen plaatst advertenties, schrijft nieuwsbrieven en doet zijn best om op social media vooral te laten zien hoe leuk ze zijn. Nu werkt dat best nog wel wanneer je goed weet waar jouw doelgroep zich bevind en levert het ook wel leads op, maar…. Juist bij het opbouwen van naamsbekendheid lukt dat maar mondjesmaat doordat iedereen zich op dezelfde manier en via dezelfde kanalen probeert te profileren.
Wanneer je jouw naamsbekendheid wilt vergroten, dan ben ik er van overtuigd dat je echt ‘opmerkelijk’ en ‘merkwaardig’ moet zijn of worden. Met een opmerkelijke marketingstijl die past bij jezelf en jouw doelgroep. Dat doe je door je niet alleen anders te profileren, maar ook jouw product of dienst ook echt aan te gaan passen op een manier die raak is bij jouw doelgroep. Alleen dan wordt erover jou of jouw merk gepraat. Voor de ondernemer blog ik af en toe om wat kennis te delen hoe je dit soort zaken nu opbouwt. In deze link vind je de totale blog.
Hieronder de stappen uit dat blog
- Wat is jouw doelstelling waarmee je opmerkelijk wilt zijn
- Duik écht in jouw doelgroep!
- Bedenk een idee hoe je jouw doelgroep kunt ‘raken’.
- Ga eerst testen bij jouw doelgroep!
- Opmerkelijk wordt je niet door alleen kwaliteit te leveren.